Project Description

A nyugati ember életritmusa rendkívüli módon felgyorsult. Tömérdek információ és elvárás áramlik felénk nap mint nap, percről percre. Ennek a feldolgozása nagy kihívást jelent az agyunk számára. A feldolgozatlan információ jelentős stresszhatást jelent. Érdemes meggondolni, hogy a stresszt nem a környezeti hatások okozzák számunkra, hanem az a mód, ahogyan ezekre reagálunk. Ez személyenként változik. Nevezhetjük stressz-tudatosságnak is, ami az adott személy stressztűrő képessége. A jó hír az, hogy ezt a képességet jelentősen lehet fejleszteni.

A túl sok információ a feldolgozatlanság növekedéséhez vezet, ami önmagában stresszkeltő hatású. Ettől létrejön egy önmagát erősítő visszacsatolás. Stresszes állapotban a döntési képesség alapjaiban összeomlik. A rossz döntéseknek a következménye az, hogy rosszabb helyzetbe kerülünk, ami újabb szorongás és stressz kialakulásához vezet. Kialakul a negatív spirál és előbb-utóbb a gödör alján találjuk magunkat, nagy eséllyel valamilyen komoly fizikai betegséggel való küzdelem közben.

Ezt erősíti a válság korszak legnagyobb stresszhatása az elszegényedés. Az anyagi fenyegetettség óriási stresszhatással bír. Ennek következménye az IQ jelentős romlása, ami a kutatások szerint átlagosan 10 IQ pontot jelent. Ez nem kevesebb mint ami egy alkoholista és egy átlagos ember IQ-ja között van. Kisebb mentális képességgel még kevesebb esélye van az egyénnek kimászni a gödörből.

Akkor mégis mit tegyünk? A legelterjedtebb stresszoldó technikák közé tartoznak a sport, a megfelelő étkezés, a különböző aktív meditációs módszerek, jóga, autogén tréning, természetjárás, sok alvás. Ezek mind jó és hatásos módszerek, mindenkinek javaslom. Mit tudunk ezekből megvalósítani?
Azért valljuk be őszintén, ha ezekre lenne időnk, akkor talán eleve nem lennénk stresszesek.

A probléma továbbra is a kevés idő. Ebben az esetben viszont a stresszkezelés hatékonyságának nagy szerepe van. Pont a stressz esetében furcsa a gyorsaságról beszélni, de az élethelyzetek ezt követelik meg.

Stresszkezelés agytréninggel

Kísérletekkel bizonyított, hogy az agytréning az egyik leghatásosabb módszer a stresszkezelésre, összehasonlítva az ismertebb mentális technikákkal. Ennek az oka a passzív meditációs technikában gyökerezik. A stresszkezelés során csak hátra kell dőlni, és élvezni a fény és hangimpulzusok által létrehozott relaxált állapotot. Nem igényel előzetes több éves tanulást, hogy elérjük a jótékony, stresszmentes, relaxált állapotot. Az agytréninges stresszkezelés nem csak pillanatnyi relaxált állapotot hoz létre, hanem ezt fenntartja hosszabb ideig is (néhány napig érezhetően) és közben javítja a mentális működést és a döntéshozó képességet is. A mentális teljesítmény növelése segíti az információ feldolgozást, növeli az IQ-t, javítja a tanulási képességet. Jól látszik, hogy pontosan a stressz negatív hatásait ellensúlyozza. Nem utolsó sorban nő a kreativitás is, ami új ötleteket ad a problémáink megoldására. Így már könnyebb kimászni a gödörből!
Nagyon fontos, hogy ez a fajta stresszkezelés, ahogy a neve is mutatja “tréning”, tehát megtanítja az agyat az új helyzet kezelésére. Minél tovább gyakoroljuk, annál erősebb képességek alakulnak ki.

Ezeket a hatásokat a legnagyobb hatékonysággal, a lehető legkevesebb időráfordítással és rugalmas időbeosztással tudjuk elérni. Egy stresszkezelés alkalom kb. 30 percet vesz igénybe, a tartós hatás fenntartása érdekében legalább háromszor egy héten. A jó hír, ahogy otthon is lehet végezni, egyéni időbeosztással.
A stressz feloldásával az életünk új irányba fordul, megtapasztaljuk a pozitív spirál örömteli érzését. Az agytréning segítségével képesek vagyunk fejleszteni magunkat és javítani az életminőségünkön, ezzel felelősséget tudunk vállalni magunkért és a családunkért is.

Munkahelyi stressz

A munkahelyi stresszel mindenki találkozik, aki dolgozik. Legyen akár alkalmazott egy multinál, vagy egyéni vállalkozó. A stressz jöhet személyes konfliktusokból, amihez nem is feltétlenül kell egy szigorú főnök. Jöhet a megoldandó feladat mennyiségéből vagy nehézségéből, illetve a szűkös határidőkből, váratlan bonyodalmakból is. Minden hatás egyfajta stressz, ami bennünket ér. A jótékony hatású, erősítő stressz nélkül nem tudnánk energikus életet élni, szükséges a fennmaradáshoz, ellentétben a káros stresszel, ami rombolja az egészséget. A magyar származású Selye János volt az első, aki tudományos igényességgel vizsgálta a stresszt. A legfőbb megállapítása az volt, hogy a hatás, ami bennünket ér önmagában nem okoz kárt. A károkozás a hatásra való reakciónkban keresendő.
Ebből nagyon fontos következtetéseket tudunk levonni. A stresszre való reakciónk tőlünk függnek. Meghatározzák a múltbeli események, a mentális állapotunk, a tudatosságunk, és a stressztűrő képességünk. Természetesen a stresszfaktorok mértékét is tudjuk befolyásolni különböző módszerekkel, mint Pl. az időgazdálkodás javítása, todo lista, jó tervezés… amit meg is kell tennünk, amennyire csak lehet. Viszont amint a tudomány megállapításából látjuk, a stresszre való reakció okozza a problémát, a stresszbetegségeket, a csökkenő teljesítményt. A saját működésünket kellene áthangolni, hogy a stressz ellenére meg tudjuk őrizni az egészséges állapotot, a szervezet ne forduljon saját maga ellen, és ne alakuljanak ki a stresszbetegségek.

A legfőbb problémát az agyunk véges feldolgoző képessége jelenti. A stresszes környezetre való reakció során a szervezet energiája gyorsan elfogy. Fellép az energiahiányos állapot. Ennek a rövidtávú következménye a figyelemzavar, rövidebb koncentráció fenntartás,, reakciók lassulása, memória romlása, döntésképtelenség, tehát a mentális képességek romlása. Az energiahiányos állapot hosszabb távon a stresszbetegségek kialakulásához vezet.

A stressz a mentális és fizikai hátrányos hatásokból adódóan komoly gazdasági problémát is jelent. Az európai munkavállalók mintegy 70 százaléka számít arra, hogy a következő években tovább nő a munkahelyi stresszben szenvedők száma. Európai szinten ez ma 500 milliárd eurós kiesést jelent. Magyarországon évente 1000 milliárd forint a vállalatok vesztesége.

Az emberek stressztűrő képessége más és más. Minden embernek vannak gyengéb és erősebb képességei. Ebből adódik, hogy a csoprtos, uniformizált stresszcsökkentő megoldások kevésbé hatékonyak, mint az egyéni felmérésen alapoló munkahelyi stresszcsökkentő megoldások. Az egyéni felmérés során fel kell térképezni, hogy ven-e esetleg olyan életterület, túlzott terhelés az egyén életében, ami az átlagosnál több figyelmet igényel, és így gyengíti a stressztűrő képességet. A terhelések csökkentésével, a feldolgoző képesség növelésével, a relaxáció alkalmazásával jelentősen csökken a stresszre adott káros reakció, és így el lehet kerülni a mentális tejesítménycsökkenést és a stresszbetegségek kialakulását.

Agytréning cégeknek

A stresszcsökkentés leghatásosabb módja cégek esetében is az egyéni terápián alapuló módszer. Az agytréning esetében ez egy személyes felmérést jelent. A felmérés eredményeiből kialakított tréningprogramot már mindenki maga alkalmazhatja, és élvezheti a pozitív hatásait. Egyéni felmérés nélkül is használható. Ki lehet alakítani általános stresszcsökkentő prgramsort pihentető relaxációs állapot létrehozására.

További lehetőség a vezetők teljesítményének növelése. A felmérések szerint a vezetőket jobban veszélyeztetik a stresszhatások hártányos következményei. A stressz következménye leginkább a döntési képességben jelentkezik. A vezetői döntések alapjaiban határozzák meg egy cég működését. A jó döntések meghozatalához szükséges a stresszhatások következményeit ellensúlyozni, mivel jó döntések csak relaxált állapotban születnek. Az agytréning képes ebben segíteni, képes a döntésekhez ideális mentális állapotot beállítani.

Az agytréning felhasználói a következő élményekről, tapasztalatokról számoltak be már néhány (3-6) gyakorlat után:

  • Mély relaxáció, mialatt energiával töltődtek fel
  • Vizualizációk
  • Nyugalom és biztonság érzése
  • tisztább gondolatok, problémák egyszerű megoldása
  • nyitottság a világra – szociális kapcsolatok javulása

Mivel az agytréninghez nyugodt csendes hely, kényelmes szék, fotel és AVS agytréner készülék szükséges, a legmegfelelőbb megoldást a pihenőszoba rendszer adja.

Pihenőszoba

A pihenőszoba egy speciális helység, ahol egy vagy több agytréningezésre alkalmas relaxfotel és AVS készülék áll rendelkezésre a felhasználók számára. A relaxáláshoz tompított világítás és viszonylag csendes elhelyezésre van szükség. A stresszcsökkentő programok időszükséglete heti 2x vagy 3x 30-35 perc. Egy megfelelően kialakított pihenőszobát kb. 10 fő/fotel tud használni stresszcsökkentő agytréningre.

További kedvező hatások

A stresszcsökkentések túl további mentális funkciőkat lehet javítani az agytréneres technikával.

  • alvási zavarok
  • szorongás
  • mentális energiaszint
  • tanulási hatékonyság, nyelvtanulás
  • kreativitás
  • koncentrációs problémák
  • fókuszálási idő
  • memória

Kérjen állapotfelmérést még ma!

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Telefon (kötelező)

Üzenet

Nem vagyok robot